Ireland

"I was going home, but I got lost in Ireland. "

"Good friends,
Good health,
Good times to you..
And the luck of the Irish
in all that you do! "

"May your day be filled with a little bit o' Irish."

"Wanna go for a pint? that's the Irish cure."

Som jag har sagt tidigare så älskar jag Irland, ni ska inte tro att jag gör det bara eftersom Nialler kommer där ifrån. Jag skulle aldrig ta det till den här nivån i kunskap och att lära sig språket och lyssna på musiken om jag inte tyckte om det? Jag älskar irländsk musik, det är inte något jag hittar på eller låtsas att tycka om. Lyssna på "The High Kings" de sjunger Irlands mest kända låtar och alla låtar betyder och berättar något. Skulle kunna skriva en hel bok om Irland men de skulle inte ni orka läsa såå.. Här är lite bilder:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback